بنابر نوع خودرو چه دستگاهی مناسب آن است؟

 توضیح نحوه عملکرد GPS

دستگاه GPS وسیله ای نوین در عصر امروز می باشد که با توجه به نیاز هر شخص کاربرد متنوعی می تواند دارا باشد. در این متن ما به بررسی عملکرد دستگاه GPS در خودرو ها می پردازیم. GPS یا همان سیستم موقعیت یاب جهانی یکی از مهم ترین اختراعات عصر حاضر است که امروزه به طور گسترده در سیستم حمل و نقل جهانی و همچنین ایران استفاده می گردد. با توجه به گذشت زمان طولانی از معری این سیستم هنوز هم بسیاری از مردم تفاوت بین ردیاب GPS خودرو و رهیاب آن را درک نکرده اند. بعضی از مردم از این دستگاه تنها انتظار مسیریابی در راه ها را دارند، بعضی دیگر نیز به اشتباه تصور می کنند که کاربرد دستگاه GPS به عنوان یک دستگاه ضد سرقت می باشد. با ذکر این دلایل پی به اشتباه اغلب خریداران در خرید بین دو سیستم ردیاب و رهیاب ماهواره ای می بریم. در این متن به طور خلاصه به بررسی این سیستم ها می پردازیم و تفاوت های این دو را بیان می کنیم.

کارکرد مفید جی پی اس

تفاوت بین سیستم ردیاب ماهواره ای و مسیر یاب GPS

ذکر این نکته قابل توجه است که هر دو این سیستم ها دو عملکرد مختلف سیستم موقعیت یاب یا همان دستگاه GPS است که امروزه در نسل جدید اتوموبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند. پس هر فرد متناسب با نیاز خود که ممکن است حفاظت و ردیابی خودرو باشد یا اینکه نیاز به مسیریابی داشته باشد از این دو سیستم بهره مند می شود.

دستگاه مسیر یاب GPS

مزایای استفاده از سیستم مسیریاب ماهواره ای(navigation system)

با توجه به گسترش فناوری ماهواره ای و دستگاه GPS در حوزه های مختلف، امروزه دستگاه ها و برنامه های متنوعی برای مسیر یابی در خودرو ها نیز طراحی شده است. در خودروها یا به طور پیش فرض توسط شرکت سازنده سیستم مسیریاب نصب شده، یا این که فاقد آن بوده و شخص می تواند توسط برنامه های موجود در گوشی هوشمند از این قابلیت بهره مند شود. این سیستم ها قادر به ارایه اطلاعات ترافیکی مسیر پیش رو، نشان دادن علایم راهنمایی، اعلام هشدار های لازم، محل حضور پلیس و …. به اطلاع راننده برساند.

در این سیستم ها راننده می تواند با مشخص نمودن مسیر شروع و پایان خود از راه های رسیدن به مقصد آگاه شود و نزدیک ترین مسیر ممکن را انتخاب نماید. با بهره بردن از این روش دیگر می توانید از شر ترافیک سنگین اتوبان ها و خیابان های شلوغ راحت شوید.  شرکت های تولید کننده امروزه با توجه به گسترش فناوری در حال ارایه آپشن مسیریاب بر روی محصولات خود هستند ولی در این بین تنها برند های معدودی در حال ارایه سیستم ردیاب ماهواره ای دستگاه GPS خودرو می باشند.

ردیابی و مسیریابی جی پی اس

عملکرد بهینه سیستم GPS

مزایای سیستم ردیابی ماهواره ای خودرو

سیستم موقعیت یاب همان طور که گفته شد محدود به مسیر یابی نبوده و قابلیت مهم تری مانند ردیابی انواع وسایل را دارا می باشد. این کاربرد مهم دستگاه GPS در ردیابی امکان جلوگیری و رهگیری وسایل نقلیه سرقت شده رد سراسر نقاط را فراهم می کند. کاربرد قطعه ردیاب ماهواره ای در انواع وسایل از جمله موتورسیکلت، خودرو های شخصی، ماشین های تجاری، کانتینر های صادراتی می باشد.

این قطعه مهم قابلیت برنامه ریزی و ارسال اطلاعات متناسب با نیاز کاربر را دارا می باشد. هدف این دستگاه ارایه اطلاعات مهم پیرامون مکان جغرافیایی وسیله نقلیه، سرعت حرکت و جهت حرکت آن می باشد. این داده های ثبت شده توسط دستگاه قادر به ارسال شدن برای کاربر به صورت آنلاین و آفلاین می باشد. دستگاه در صورت ارایه آفلاین، داده ها را در یک حافظه ذخیره نموده و سپس این اطلاعات قابل استخراج توسط کاربر می باشد. عملکرد مطمئن سیستم های ردیاب اکنون امکان پیدا کردن خودرو های سرقتی را بسیار بالا برده است.

بهترین عملکرد جی پی اس

نحوه کارکرد سیستم ردیاب خودرو

با استفاده از این سیستم و کارگذاری آن در خودرو می توان اطلاعات لحظه به لحظه موقعیت مکانی خودروی خود را از طریق ارسال از طریق اینترنت دریافت کنید. روش کار به این صورت است که ردیاب دارای یک سیمکارت بوده و با اتصال به دیتا به صورت بی سیم قادر به ارسال اطلاعات مهم و کاربردی می باشد. این نحوه کارکرد آنلاین این سیستم است که در لحظه اطلاعات مکانی وسیله را توسط اپلیکیشن نصب شده در گوشی به کاربر نمایش می دهد و کاربر از مکان خودروی خود مطلع می شود.

کاربرد سیستم آنلاین ردیاب GPS

بعضی افراد به دنبال تضمین امنیت خودروی خود و جلوگیری از به سرقت رفتن آن می باشند. این افراد می توانند با تهیه یک دستگاه GPS Tracker و مخفی سازی آن در یک نقطه از خودرو سیستم ردیاب ماهواره ای را فعال کنند. امروزه این دستگاه به دلیل افزایش سرقت خودرو اهمیت صدچندانی پیدا کرده است. مخصوصا در ماشین های ایرانی که امنیت پایینی دارا بوده کاربرد این وسیله توجیه مناسبی دارد. خودرو هایی مانند پراید، پژو و سمند بیشترین آمار سرقت و فروش لوازم دست دوم را در کشور دارند. با توجه به هزینه های بالا برای خرید خودرو و همچنین قطعات آن امروزه دستگاه GPS ردیاب کاربرد بسیاری یافته و در بسیاری از کشور ها به صورت یک آپشن جانبی به فروش می رسد.

در این مقاله در نهایت به تفاوت های این دو سیستم اشاره کرده و مزایای هر کدام را بیان نمودیم. هر دو سیستم مسیریاب و ردیاب دستگاه GPS بسیار کاربردی بوده و مشکلات بسیاری را حل می نمایند.  سیستم مسیریاب با نشان دادن راه های مناسب برای رسیدن به مقصد و نمایش علایم رانندگی به کاهش زمان و مسافت می انجامد و ردیاب ماهواره ای نیز به کمک مالکان خودرو در زمان سرقت و ردیابی دقیق مکان خودرو شخص می آید. اکنون هر فرد با توجه به نیاز خود می تواند از هر کدام این دستگاه ها یا هر دوی آن ها را در خودرو شخصی به کار گیرد و استفاده بهینه ای از فناوری روز در زندگی داشته باشد. به امید آن که بهره کافی از این متن برده باشید و تفاوت انواع دستگاه GPS را به خوبی درک کرده باشید.