فروشگاه آرین حفاظ در این آموزش مفتخر است به شما دوستان و همراهان گرامی، چگونگی تشخیص و خطایابی ایراد لادری یا همان باز بودن درها را ارائه کند. با ما همراه باشید.

حتما برای شما هم پیش آمده است که مشتریان شما سوال کرده­اند که چرا با وجود اینکه درها را قفل می­کنم، باز هم دزدگیر خطای باز بودن درها را نشان می­دهد.!

پاسخ اول اینکه شاید در خودروی شما باز مانده است. در این هنگام، بعضی از دزدگیرها چندتا چریپ می­زنند و بعضی دیگر آژیر می­کشند. به هر حال این علائم نشان­دهنده باز ماندن در است.

اگر از بسته بودن درها مطمئن هستید، خطا ممکن است مربوط به خرابی دزدگیر باشد یا خرابی یکی از شاسی لادری اتومبیل شما. فهمیدن این موضوع که خطا از دزدگیر است یا خود اتومبیل، بسیار مهم است و اگر در همان مرحله اول به درستی تشخیص داده شود، اقدامات بعدی سریع­تر صورت خواهند گرفت.

ابتدا خود دزدگیر را تست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید. برای این کار، سیم مربوط به تحریک لادری را از بغل سوکت پیدا کرده و قطع کنید. اگر خطا هم­چنان مشاهده می­شود، پس معلوم می­شود که خرابی از خود دزدگیر است و کیت آن اشکال پیدا کرده است. دستگاه را جدا کرده و به نمایندگی جهت اصلاح و تعمیر ارسال کنید. دقت داشته باشید بعضی از دزدگیرها بیش از یک ورودی لادری دارند که در این صورت شما باید تمام ورودی­ها را بررسی و کنترل کنید.

اگر خطا برطرف شد، معلوم می­شود که دزدگیر سالم و سیم­کشی اتومبیل ایراد دارد که در بیشتر موارد مربوط به اتصالی لادری یا معیوب بودن لادری صندوق عقب یا کاپوت جلو است. و یا می­تواند به سیم­کشی در بخش کاور و پایه فلزی مربوط باشد؛ سیم لادری از زیر کاور و از زیر پایه فلزی رد شده و به بدنه فلزی اتصالی کرده است. در این هنگام، می­بایست تک تک موارد ذکر شده را بررسی کنید. توصیه می­کنیم ابتدا از لادری کاپوت جلو شروع کنید سپس سایر موارد را کنترل کنید. چون این بخش شایع­ترین دلیل خرابی را به خود اختصاص داده است.